Bartłomiej Chmielowiec, Rzecznik Praw Pacjenta powołał zespół ds. zdarzeń niepożądanych.
Do zadań zespołu należy przygotowanie propozycji klasyfikacji zdarzeń niepożądanych, analiza i ocena stanu obecnego raportowania i monitorowania zdarzeń niepożądanych w Polsce. Zespół zajmie się również opracowaniem dobrych praktyk dla podmiotów leczniczych w tym zakresie.
Do współpracy w ramach zespołu zostali zaproszeni: przedstawiciel Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia, osoby odpowiedzialne za kwestie zdarzeń niepożądanych w podmiotach leczniczych (dyrektorzy, pełnomocnicy do spraw jakości), a także przedstawiciel podmiotu zajmującego się ubezpieczeniem podmiotów leczniczych.
Nowe zadania w obszarze bezpieczeństwa pacjenta nałożyła na Rzecznika Praw Pacjenta nowelizacja ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta w 2023 r. Zgodnie z jej przepisami do zadań Rzecznika Praw Pacjenta należy m.in. zbieranie informacji o zdarzeniach niepożądanych oraz opracowywanie na ich podstawie rekomendacji, analiz i raportów.
– Dbanie o bezpieczeństwo pacjenta jest jednym z kluczowych wyzwań ochrony zdrowia i najważniejszych celów kierowanego przeze mnie urzędu – powiedział Chmielowiec.
Przedmiotem rozmów podczas pierwszego spotkania zespołu ds. zdarzeń niepożądanych w dniu 13 sierpnia, był obecny stan bezpieczeństwa pacjenta w Polsce. Określono też stojące przed zespołem wyzwania oraz harmonogram prac.
Ustawa o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta
Art. 47. 1. Do zakresu działania Rzecznika należy:
3b) zbieranie informacji o zdarzeniach niepożądanych oraz opracowywanie na ich podstawie rekomendacji, analiz i raportów w zakresie bezpieczeństwa pacjenta.
Jak udało się ustalić redakcji, zdarzenia niepożądane można podzielić na zdarzenia, które:
– dosięgnęły pacjenta i wywołały szkodę;
– dosięgnęły pacjenta, lecz nie wywołały szkody;
– nie dosięgnęły pacjenta i nie wywołały szkody.
Do zdarzeń niepożądanych zalicza się także te, którym można zapobiec.
K. Czartoryski
Rzecznik Praw Pacjenta
Fot.: pixabay.com
Przeczytaj także:
– Dwa wykluczające się twierdzenia o bezpieczeństwie szczepionek. Pytamy polskich urzędników
_______________________________________________________________
Fot.: pixabay
Masz pewność bezpieczeństwa szczepionki dla zdrowia Twojego dziecka?
Jeśli nie – nie ryzykuj!
Można skutecznie odmówić jej przyjęcia
Jeśli jesteś odpowiedzialnym rodzicem – podejmij działania!
Skontaktuj się z nami – tel. 667 323 303, e-mail: miszmasz@onet.pl
_______________________________________________________________
Przed zaszczepieniem powinno się mieć 100% pewności, że szczepionka jest bezpieczna.
W przeciwnym razie, można skutecznie odmówić zaszczepienia. To gwarantuje Konstytucja oraz zalecenia np. Ministerstwa Zdrowia dla lekarzy.
Trzeba odwrócić role.
To Ty wpierw musisz zażądać gwarancji bezpieczeństwa szczepionki w oparciu o przepisy prawa, a nie lekarz czy urzędnik mają wymuszać jej przyjęcie.
Pomożemy Ci w walce o to prawo.
Od lat z powodzeniem stosujemy metodę „sprawdzam” w przypadku osób pokrzywdzonych przez sądy i komorników.
Więcej na jednej z naszych gazet internetowych: antyegzekucja.pl
Pamiętaj!
Szczepienia: „Tak”, ale tylko z gwarancją bezpieczeństwa szczepionek!
Więcej o działaniach prewencyjnych: https://powiklaniaposzczepienne.pl/interwencje/dzialania-prewencyjne-w-sprawie-planow-karania-za-brak-zaszczepienia-dzieci/
_______________________________________________________________
Wesprzyj nasze działania ws. Bezpieczeństwa szczepionek – jesteśmy Twoją realną szansą!
Nr konta: 40 1240 3350 1111 0011 3363 0678 – w tytule: DAROWIZNA